Kako delujeta aktivni štirikolesni pogon in sistem Porsche Traction Management?
Aktivni štirikolesni pogon je del sistema Porsche Traction Management (PTM) in je v vseh modelih Macan na voljo serijsko. Skupaj z drugimi komponentami sistema, kot so elektronsko krmiljena večploščna sklopka, samodejni zavorni diferencial (ABD) in sistem proti zdrsu (ASR), skrbi za optimalen oprijem in varnost v vseh voznih razmerah.
Štirikolesni pogon v Macanu navdušuje z odlično odzivnostjo, zasnovan pa je tako, da še dodatno poudari dinamičen značaj kompaktnega SUV-športnika. Inženirji so se pri zasnovi tega vozila odločili za prilagodljivo porazdelitev navora, kar so dosegli z namestitvijo dodatnega prirobničnega menjalnika (»hang-on« sistem pogona na vsa kolesa). Enak sistem je uporabljen tudi pri štirikolesno gnanih modelih 911. Zadnja os je vedno gnana, moč, ki se prenaša na prednjo os, pa je odvisna od trenutnega prenosnega razmerja elektronsko krmiljene večploščne sklopke. S stalnim nadzorom stanja vozila se lahko sistem izjemno hitro odziva na različne vozne razmere. Senzorji med drugim nenehno spremljajo hitrost vseh štirih koles, vzdolžni in bočni pospešek ter kot krmiljenja.
V primerih, ko so zadnja kolesa na površini z bistveno nižjim koeficientom trenja kot prednja kolesa (na primer na ledu), se lahko do sto odstotkov moči prenese na prednjo os. Tako sistem prepreči, da bi se zadnja kolesa zavrtela v prazno. Vendar pa se tudi v tem primeru zadnja os ne odklopi popolnoma, saj za prenos moči na prednjo os skrbi večploščna sklopka.
»Hang-on« sistem štirikolesnega pogona je idealen za vse vozne situacije, saj izboljšuje okretnost avtomobila in omogoča največji oprijem na obeh oseh. Rezultat je občutno izboljšana vozna dinamika, precej bolj predvidljiva pa je tudi vodljivost.
Optimalen pogon je tako zagotovljen tudi na najzahtevnejših cestnih površinah. To lahko najbolje ponazorimo z naslednjim primerom. Na primer na klancu, kjer se oprijem med posameznimi kolesi precej razlikuje, sistem porazdelitve moči Macanu omogoča, da se ta odpelje z začasnim pogonom le na prednja kolesa. S takšnim pogonskim konceptom je mogoče tudi namerno prekrmarjenje z dodatkom plina, kar se zgodi, če voznik v načinu vožnje Sport Plus izklopi sistem Porsche Stability Management (PSM).
Sistem ASR zmanjšuje tudi vrtenje koles. Na prednji kolesni par se v zavojih prenese ravno pravšnja količina moči, da se doseže optimalen bočni oprijem.
Sistem PTM v sodelovanju s PSM in drugimi sistemi zagotavlja ustrezno porazdelitev moči za brezhiben pogon v vsaki vozni situaciji: na dolgih ravninah, v ostrih zavojih ali na površinah z različnimi koeficienti trenja. Na takšnih podlagah k boljšemu oprijemu pripomore tudi sistem ABD. Če obstaja nevarnost, da se bo kolo zavrtelo v prazno, ga bo sistem ABD zavrl in s tem več pogonske moči prenesel na kolo z zanesljivejšim oprijemom. Sistem PTM tako ne ponuja le prednosti na področjih oprijema in varnosti, ampak pomembno prispeva k boljši okretnosti, vodljivosti in odlični vozni dinamiki modelov Macan.
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)